Škoda 2024

Podmínky zkušebního provozu typu TRAXX MS3 v ČR splněny


publikováno 15. 02. 2021 21:19


Podmínky dosažení předepsaného proběhu 40 000 km v nákladní a 10 000 km v osobní dopravě jednou z lokomotiv 388.001, anebo 002 bylo dosaženo již v loňském roce, ale v rámci zkušebního provozu v osobní dopravě Českých drah vyšlo najevo, že některé z vozů v soupravách „Západních expresů“, s nimiž bylo v plánu většinu tohoto provozu absolvovat, mají funkce selektivního otevírání dveří a přemostění záchranné brzdy řešené podle starší rakouské specifikace, zatímco lokomotiva disponuje ovládáním těchto funkcí pouze podle aktuálních požadavků TSI LOC&PAS (podrobně viz ŽM 1/21, str. 4).

Vzájemně kompatibilní tak vozy a lokomotiva byly pouze pro funkci „TB 0“ (blokování dveří od rychlosti 0 km/h). Další funkcionality byly nakonec úspěšně ověřeny v provozu u RegioJetu, jehož dvě lokomotivy TRAXX MS3 byly nasazeny do zkušebního provozu v prosinci 2020 (388.202), resp. v lednu 2021 (388.201).

Počátkem února tedy lokomotiva 388.002 ukončila provoz v osobní dopravě, realizovaný nakonec pouze v úseku Karlovy Vary - Cheb, dne 9. 2. 2021 byla převezena do Prahy a nyní je opět nasazována do nákladní dopravy ČD Carga. Nejen dosud dodané, ale i další TRAXXy ze zakázek společností ČD Cargo a RegioJet mohou být nadále provozovány na základě povolení zkušebního provozu, takže by v nejbližších týdnech měly být zahájeny přepravy dalších těchto lokomotiv z Německa do ČR.

Související novinky