Počátkem dubna společnost ČD Cargo oznámila, že si pro provoz u své německé pobočky najala jednu lokomotivu typu Vectron Dual Mode, konkrétně stroj 248 082 z poolu Northrail.
Takto by se dala pojmenovat lokomotiva, kterou nyní České dráhy opatřily polepem souvisejícím s nadcházejícím MS 2024 v ledním hokeji.
Dne 11. 4. 2024 oznámil španělský ministr dopravy a udržitelného rozvoje Óscar Puente, že společnost Renfe obdržela prvních deset rychlovlaků typu AVRIL z produkce firmy Talgo.
Dne 10. 4. 2024 společnost ARRIVA vlaky představila po modernizaci první dvě z jednotek GTW 2/6 určených pro provozní soubor Jih v objednávce Jihomoravského kraje.
Dne 9. 4. 2024 na společné akci ČD a firem Siemens a Škoda byla ve stanici Praha hl. n. představena netrakční osmivozová jednotka ComfortJet.
Dne 8. 4. 2024 zahájily jednotky Mireo Plus B pravidelnou osobní dopravu ve spolkové zemi Bádensko-Württembersko na části sítě Netz 8 („Ortenau“).
V důsledku již několik let trvajícího nedostatku osobních vozů dálkové dopravy nasadí ÖBB vozy vyřazené z provozu u DB Fernverkehr.
Stejně jako jiné evropské země i Finsko se chystá na zavedení vlakového zabezpečovače ERTMS.
Odjezdem 27. 3. 2024 večer z Prahy spustil RegioJet přímé vlaky mezi Prahou a Zakarpatskou Ukrajinou.
Dne 26. 3. 2024 podepsaly společnosti Railpool a Rheinische Bahnpersonal- und Verkehrsgesellschaft (RBP) smlouvu o full-service leasingu pěti hybridních posunovacích lokomotiv typu Modula.
Jak již zmiňujeme v právě vycházejícím ŽM 3/24, nejnovější oznámenou zakázkou na stroje typu TRAXX3 MS je kontrakt od polského operátora kombinované dopravy CLIP Intermodal.
V úterý 26. 3. 2024 dopoledne dorazil do Prahy první spoj společnosti European Sleeper z Bruselu.
Během března obnovily v ocelárnách Liberty Ostrava činnost dvě válcovací linky, což přineslo i mírné oživení železničních přeprav do a ze závodu.
Zatímco dobíhá zakázka pro Pasažieru vilciens, dostává se do obrátek kontrakt na sérii 16 třívozových dvousystémových RegioPanterů pro Elron.
Dne 22. 3. 2024 nasadily ÖBB do provozu první netrakční jednotku railjet nové generace.
Novým zákazníkem Tatravagónky pro výsypné vozy k přepravě obilnin je slovenská přepravní společnost PaletExpress, Zvolen.