Škoda 2024

CFL Cargo představilo své lokomotivy TRAXX3 MS


publikováno 20. 03. 2024 12:44


Dopravce CFL Cargo nyní oficiálně oznámil nasazení svých lokomotiv TRAXX3 MS do provozu. Jak jsme již uvedli, ve skutečnosti jsou tyto využívány už od přelomu ledna a února 2024. Agentura ERA vydala schválení této verze dne 20. 12. 2023, pro variantu bez i s Last Mile modulem. Záznamem do registru schválených typů (ERATV) jej ale uveřejnila až dne 14. 3. 2024 a až poté CFL Cargo vydalo zprávu o jejich nasazení do provozu. Lokomotivy jsou primárně určeny k vozbě intermodálních vlaků z překladiště CFL multimodal Bettembourg-Dudelange v jižním Lucembursku do různých německých destinací, resp. polského překladiště Swarzędz.

Poprvé tak byla schválena jiná verze typu TRAXX3 MS nežli ta, které odpovídají lokomotivy z parku ČD Cargo, RegioJetu a PCC Intermodal (CC01C). U CFL Cargo jde o verzi CC21A, vybavenou k provozu v Německu, Rakousku, Polsku a Lucembursku. Z uvedených zemí prozatím není provoz povolen v Rakousku, a to ze stejných důvodů, jako je tomu u lokomotiv verze CC01C, tedy proto, že zde není schválena mobilní část ETCS typu EbiCab (původně od firmy Bombardier Transporation).

Představitel ještě jiné verze se nyní nalézá na ŽZO, kam byla 26. 2. 2024 dopravena lokomotiva 188 051, což je první z někdejší desetikusové objednávky společnosti Akiem, určené k pronájmu italskému dopravci Interporto Servizi Cargo (ISC). Tato série však byla určena pro projekt, jenž byl mezitím již zrušen, a nakonec ukončila činnost i samotná společnost ISC (více v nadcházejícím vydání ŽM 3/24). Tato lokomotiva je vybavena k provozu v Itálii, Rakousku a Německu.

Související novinky
Sdílejte