publikováno 03. 02. 2021 09:19
Ve skutečnosti však byla v přístavu v Brémách vyložena již koncem podzimu a počátkem ledna byla převezena na místo prvních zkoušek, kterým je zkušební centrum Wegberg-Wildenrath.
Tam se mají odehrát jízdní a brzdové zkoušky, statické i dynamické zkoušky jsou pak v plánu ve zkušebním středisku společnosti DB Systemtechnik v Mindenu. Tyto etapy zkoušek by měly být uzavřeny v závěru letošního května, následovat by pak měly jízdní zkoušky na veřejné síti v Německu.
Bison byl vyroben v závodě CRRC Zhuzhou Electric Locomotive Co (CRRC ZELC), má hodinový výkon 5 600 kW a je v provedení Last Mile, ovšem nikoliv s dieselovým, nýbrž s bateriovým modulem. Schvalovací proces bude ve více ohledech náročnější, jelikož jde o první traťovou lokomotivu čínské výroby schvalovanou v EU v období, kdy je zatím stále poměrně velkou novinkou schvalování u ERA dle technického pilíře 4. železničního balíčku, a navíc je/bude proces komplikován dopady epidemiologické situace. Více informací přineseme v ŽM 2/21.