publikováno 28. 04. 2021 13:31
Do určité míry by se měly koncentrovat ve vozbě přes trať Kolín - Havlíčkův Brod - Brno, na níž narůstá provoz v důsledku zahájení rekonstrukce úseku Ústí nad Orlicí - Brandýs nad Orlicí, což by se mělo ještě zintenzivnit po 4. 5., kdy v něm bude zaveden jednokolejný provoz a současně hned začne série nočních úplných výluk.
ČD Cargo bude moci nové TRAXXy na této sklonově náročné trati vyzkoušet i ve dvojité trakci, neboť již proběhlými měřeními v rámci schvalovacích zkoušek bylo prokázáno, že tento typ je plně kompatibilní s normou ČSN 342613 ed.3 i ve dvojité trakci, a DÚ uvedl, že: "podmínky zkušebního provozu dvojitou trakci nedefinují, nicméně vozidla v ní mohou jezdit. (…) Měření kolejových obvodů ve dvojité trakci u těchto lokomotiv vychází jak pro stejnosměrnou, tak pro střídavou trakční soustavu.”