Stavba depa promo
Škoda 2024

Jednotky Laview pro expresy železnice Seibu


publikováno 15. 02. 2019 15:35


Dne 14. 2. 2019 japonská privátní železnice Seibu (Seibu Tecudó Kabušiki-gaiša), která provozuje svoji síť tratí rozchodu 1 067 mm na severozápadě Tokia, v sousední prefektuře Saitama a dále na severozápad od metropolitní tokijské oblasti, představila novou expresní elektrickou jednotku Laview. Jméno je složeninou z angličtiny, kde „L“ zastupuje luxusní, „a“ je z anglického arrow (šíp) a „view“ znamená výhled, rozhled atp. Železnice Seibu objednala sedm jednotek označených jako řada Seibu 001, kterými v průběhu roku 2019 postupně nahradí starší jednotky řady 10000 označované jako „New Red Arrow“ (nový červený šíp), dodané společnosti v letech 1993 - 2003 firmou Hitachi.

Do provozu bude první jednotka nasazena 16. 3. 2019 na „spěšných vlacích“ vedených mezi stanicí Ikebukuro v Tokiu a stanicí Seibu Čičibu v horách na západě prefektury Saitama. Jedná se o vzdálenost 76,8 km s jízdní dobou cca 82 minut. Z počátku se bude jednat o nasazení na šest vlaků v každém směru ve všední dny a na pět o víkendech. Cena pro nejdelší úsek sestává ze základního jízdného 780 JPY (cca 155 Kč) a „Limited Express“ příplatku 700 JPY (cca 145 Kč), který zahrnuje rezervaci místa.

Expres Laview byl navržen japonským designérem Kazujo Sedžimou, jeho vnější provedení zachovává kovový povrch hliníku. V bočnicích jsou okna se šířkou 1 580 mm a výškou 1 350 mm. Sedadla pro cestující ve žluté barvě jsou polohovatelná a nechybí jim elektrické zásuvky. Nástupní prostory jsou též ve žluté barvě, s podlahou z umělého mramoru. Na palubě bude poskytována síť WiFi s přístupem na internet poskytnutým po zadání e-mailu. Dále jsou v interiéru displeje s dopravními informacemi, zobrazující též novinové články a předpověď počasí.

Čelní vozy mají délku 20 470 mm, vložené 20 000 mm. Šířka skříně je 2 814 mm, výška 4 040 mm nad TK. Čtyři vozy jednotky jsou hnací, osazené asynchronními trakčními motory o výkonu 170 kW. Napájecí soustava je 1 500 V ss z troleje, maximální rychlost jednotky činí 120 km/h. Sekundární vypružení je pneumatické, vzdálenost otočných bodů podvozků je 13 800 mm.

Související novinky
Štítky
Sdílejte