publikováno 13. 04. 2020 00:54
Jednotka řady ED 250 se v Německu (opět) nachází za účelem vykonání zkoušek potřebných pro schválení typu u EBA, jež musí vyřídit firma Alstom v rámci požadavků stanovených dodavatelskou smlouvou s PKP IC.
Zkušební souprava sestávající ze dvou lokomotiv řady 152 DB Cargo a sedmivozové jednotky ED 250-001 vyjela ze seřaďovacího nádraží München-Nord směrem na Olching. Spojení mezi lokomotivami a Pendolinem bylo provedeno pomocí manuálně nasazené spojky s adaptérem pro automatické spřáhlo. Kromě toho bylo mezi druhou lokomotivou a Pendolinem instalováno pneumatické potrubí pro spojení brzdových okruhů vozidel.
K průběhu nehody uvádí Spolková policie na základě dosud provedených šetření následující: „V rámci měření se zkušební souprava zastavila v km 10,6. Když se poté začala rozjíždět, došlo při rychlosti zhruba 30 km/h ke zlomení (přestřižení) šroubu spojky a následně k rozpojení soupravy. Tím došlo i k přetržení vzduchového potrubí mezi druhou lokomotivou a Pendolinem a k iniciaci rychlobrzdy. Protože lokomotivy však měly kratší brzdnou dráhu než Pendolino, narazila jednotka po asi 45 m jízdy do druhé lokomotivy, přičemž ji nadzvedla a vykolejila její zadní podvozek. První lokomotiva zůstala na trati a nevykolejila. Pak se všechna tři vozidla zastavila.
V době nehody bylo v celé soupravě přítomno pět zaměstnanců DB, z nichž jeden strojvedoucí byl převezen do nemocnice s podezřením na otřes mozku. Další zaměstnanec DB si stěžoval na problémy se zády. Na místě nehody byly zajištěny důkazy a policie spolu s odborníky z oboru zahájila detailní vyšetřování příčiny nehody.“