publikováno 24. 04. 2015 08:39
Ve dnech 20. a 21. 4. 2015 uspořádala firma Siemens tiskovou konferenci před Světovým kongresem UITP, který se bude konat od 8. do 10. června v Miláně. Hlavními tématy konference byly digitalizace, automatizace a elektrifikace, jimž se obchodní strategie koncernu nyní významně věnuje. Dalším z témat byla i koncepce údržby kolejových vozidel prováděná firmou Siemens, při níž je standardně dosahováno 99% disponibility vozidlového parku.
Součástí programu byla prohlídka závodu Krefeld, která byla zaměřena na výrobu jednotek Desiro City pro projekt Thameslink, a druhý den také návštěva zkušebního okruhu PCW (Prüf- und Validationcenter Wegberg-Wildenrath) s možností jízdy jednotkou Desiro City a tramvají Avenio, určenou pro hlavní město Kataru, Dauhá.
První snímek ukazuje jednotku 700 107 v závodě Krefeld, druhý a třetí záběr pak představují výrobu bočnic pro skříně vozů Desiro City a jednu z hotových skříní. Čtvrtý snímek již byl pořízen dne 21. 4. a zachycuje jednotku 700 101 na velkém okruhu ve Wegberg-Wildenrathu. Zkušební program řady 700 na PCW byl zahájen v březnu 2014 a má být dokončen v červenci t. r. Dodávka první soupravy do Velké Británie je naplánována na srpen 2015 a její předání dopravci na prosinec 2015. Poslední, 115. vlak Desiro City má být dopravci předán v červnu 2018.
Pátý snímek ukazuje tramvaj Avenio pro město Dauhá, která sloužila jako statický exponát; představeny jsou i interiér vozidla a kabina řidiče. Tramvaje jsou určeny pro provoz na trati bez trolejového vedení, takže jsou opatřeny systémem Sitras HES pro ukládání elektrické energie, který kombinuje výkonné dvouvrstvé superkondenzátory a trakční baterie. Jak ukazuje poslední fotografie, která zachytila další Avenio na malém okruhu, pohybuje se tramvaj vlastní silou, bez kontaktu s trolejovým vedením - sběrače jsou v provozu zvedány pouze v zastávkách pro dobíjení systému Sitras HES. Objednávka zní na celkem 19 tramvají, první z nich má dorazit do Kataru v červnu 2015.