publikováno 16. 12. 2019 21:00
Určeny jsou pro výletní vlaky jezdící mezi Tokiem a národním parkem Fudži-Hakone-Izu, který je hojně navštěvovaný zejména pro své hojně se vyskytující termální lázně.
Jednotky o rozchodu 1,067 mm jsou osmivozové, se skříněmi vyrobenými z hliníkových slitin. Určeny jsou pro provoz na tratích napájených napětím 1 500 V ss, jejich maximální rychlost činí 120 km/h. Pět vozů je hnacích, tři jsou běžné (oba čelní vozy a vůz č. 5). Hnací vozy mají v každém podvozku dva trakční motory, každý o výkonu 140 kW, což jednotce dává celkový výkon 2 800 kW. Systém vypružení vozů má aktivní systém tlumení kmitů pro dosažení co nejvyššího komfortu jízdy.
Dopravce tento typ pojmenoval jako Safir Odoriko, kde druhé jmenované slovo je pojmenování postavy z knihy „Izu no Odoriko“ (na západě známé jako Tančící dívka z Izu) od Jasunariho Kawabaty, autora oceněného Nobelovou cenou. Všechna místa ve vlaku jsou pouze s rezervací. V prvním voze se nachází Zelená třída (první), kde je dosazeno pouze dvacet prostorných sedadel v uspořádání 1 + 1. Ve vozech 2 a 3 jsou kupé pro až čtyři nebo až šest osob a určena jsou především pro skupinové rezervace. Pod číslem 5 se skrývá bistro vůz s otevřenou kuchyní připravující na objednávku japonské nudle. Zbylé vozy jsou velkoprostorové, se sedadly otočnými po směru jízdy a s roztečí 1 160 mm.
Expresy, na nichž budou jednotky E261 nasazovány, jezdí ze stanice Šindžuku v centru Tokia do stanice Izu-Šimoda na poloostrově Izu, využívajíce tratí společností JR East a Izu Kjúkó. Po uvedení do provozu v březnu 2020 nahradí řada E261 dosavadní elektrické jednotky typu MOHA 251 dodané v letech 1990 - 92, které budou sešrotovány.