ČD Cargo 2025
Škoda 2025

Veřejná prezentace ICE L před zahájením provozu


publikováno 17. 10. 2025 11:23


Dne 17. 10. 2025 ve stanici Berlin Ostbahnhof představila Deutsche Bahn veřejnosti jednu z netrakčních jednotek Talgo 230. Jak dopravce uvádí, je „ICE L prvním stavebním kamenem v realizaci Agendy pro spokojené zákazníky na kolejích (Agenda für zufriedene Kunden auf der Schiene)“.

Evelyn Palla, generální ředitelka DB, se vyjádřila: „Chceme lidi našimi vlaky nadchnout. S novým vlakem ICE L se jasně zavazujeme k většímu pohodlí a spolehlivosti pro naše cestující. Každý nový vlak přispívá ke stabilnímu provozu. Proto jsme v posledních letech důsledně modernizovali naši flotilu a pořídili mnoho nových vysokorychlostních vlaků.“ 
Poznámka redakce: pod pojmem vysokorychlostní vlak se z technického hlediska obvykle vnímají vlaky s rychlostí 250 km/h a vyšší, takže Talgo 230 tento parametr ve skutečnosti nesplňuje.

Carlos de Palacio y Oriol, výkonný předseda firmy Talgo, sdělil: „Dnes začíná nová kapitola v našem vztahu s DB. Mohu vás ujistit, že veškerou naši energii a zdroje budeme upřednostňovat, abychom byli blízkým, efektivním, loajálním a spolehlivým partnerem. To vše proto, abychom zajistili, že provoz vlaků ICE L postavených společností Talgo bude v blízké budoucnosti úspěšný. Jedná se o nízkopodlažní vlaky, které umožňují bezbariérový přístup po celé délce vlaku. To chytře splňuje nové požadavky na udržitelnou mobilitu.“
Poznámka redakce II: o původním plánu zahájení mezinárodního provozu 17 souprav na trase Berlin - Amsterdam v prosinci 2023 se nehovoří, stejně jako o zatím neschválených lokomotivách řady 105 DB.

Zahájení provozu je možné díky tomu, že dne 8. 8. 2025 vydal úřad ERA schválení k provozu pro šest typů vozů Talgo 230, z nichž jsou sestavovány soupravy ICE L. Oblastí použití je ale jen Německo, ovšem s výjimkou VRT Köln - Frankfurt a sklonově náročných tratí (viz ŽM 8/25, str. 10).

Sedmnáctivozové nemotorové jednotky o délce 256 m a hmotnosti 406 t budou nasazovány postupně od 14. 12. 2025, nejprve jen ve vnitrostátní dopravě; v plánu je využití čtyř souprav, jež budou dopravovány Vectrony, zatím jen v taženém režimu v obou směrech jízdy. První spoje budou jezdit na trase Berlin - Köln, a to ICE 1548 (odj. Berlin Hauptbahnhof v 7.10 h) a ICE 1055 (odj. Köln 15.36 h).

Od 1. 5. 2026 mají ICE L jezdit na trase Berlin - Hamburg - Westerland (Sylt), od 11. 7. 2026 na dalších turistických trasách Frankfurt/M - Giessen - Westerland (Sylt), Köln - Münster - Westerland (Sylt) a Dortmund - Oberstdorf. Později bude ICE L jezdit také do Amsterdamu, Kodaně a Vídně, jakmile „budou splněny všechny nezbytné podmínky“.

Jak ukazují snímky, kromě bezbariérového přístupu ICE L nabízí:
- nový design interiéru s novými barvami a materiály plus změnu osvětlení v závislosti na denní době,
- 562 sedadel z nového vývoje, kterého se zúčastnilo více než 1 600 osob; všechna sedadla mají elektrické zásuvky,
- okna se zlepšeným průchodem signálu mobilních telefonů,
- nové rezervační displeje s barevnými LED, poskytující přehledné informace o rezervaci sedadla,
- výbavu pro rodiny s dětmi - se 46 sedadly nabízí ICE L největší prostor pro rodiny z celé flotily ICE.

Související novinky
Štítky
Sdílejte