publikováno 30. 06. 2020 11:41
Po úvodní jízdě v úseku Ústí nad Labem západ - Klášterec nad Ohří a zpět následovaly jízdy na okružní trase Ústí nad Labem západ - Praha - Kutná Hora - Nymburk - Ústí nad Labem západ, v obou směrech a postupně s oběma lokomotivami. Poté ještě pokračoval statický zácvik strojvedoucích v SOKV Ústí nad Labem a následně i v SOKV Ostrava - za tímto účelem byla lokomotiva 388.002 ve dnech 26./27. 6. přepravena ve vlaku Nex 60105 do Ostravy.
V nejbližších dnech by měl být zahájen zkušební provoz v nákladní dopravě. Lokomotiva setrvávající v Ústí nad Labem by měla být primárně nasazována ve vozbě vlaků se štěpkou do Hněvic, tj. z Havlíčkova Brodu a Plané u Mariánských Lázní, z Ostravy by se mělo jednat zejména o ramena do Břeclavi a České Třebové.
DÚ stanovil pro zkušební provoz dosažení proběhu 50 000 km, což je obvyklá hodnota v případě nově schvalovaného vozidla. Tohoto proběhu musí dosáhnout samotná jedna lokomotiva; zkušební provoz je splněn, když jej docílí jedna z nich. Z celkového proběhu musí být 10 000 km absolvováno v osobní dopravě, což by se mělo odehrát na vozebním rameni Praha - Plzeň - Cheb - Karlovy Vary, podle současných plánů by se tak mělo stát ke konci srpna. Více informací přineseme v právě dokončovaném ŽM 6/20.