publikováno 17. 12. 2025 11:32
Jak bylo již dříve naplánováno a předesláno, od nynější změny jízdního řádu je do „Baltic expressů“ v jejich celé trase řazen restaurační vůz řady ARmpee829 Českých drah. V JŘ 2025 byl jídelní vůz řazen pouze v úseku Wrocław - Gdynia, pro nějž je kapacita všech těchto vlaků posilována několikavozovou skupinou vozů PKP Intercity. Polský jídelní vůz je tak nyní nahrazen českým, řazeným v celé trase. Cestující si budou moci během cesty vychutnat tradiční gastronomii JLV, včetně svíčkové nebo smaženého řízku. Jelikož jde o vůz kombinovaný s velkoprostorovým oddílem, rozšířila se tím kapacita soupravy o 40 míst k sezení v 1. třídě..
Nadto je v JŘ 2026 v nočním spoji řazen celoročně lůžkový vůz. V průběhu JŘ 2025 začal být řazen o Velikonocích a zůstal v soupravě do konce září. Pro noční pár spojů je zvažováno také řazení lehátkového vozu o letních prázdninách, k tomu prozatím ČD uvedly, že „je stále v jednání s naším partnerským dopravcem PKP Intercity".
Noční vlaky EC/IC 460/461 jsou v úseku Bydgoszcz - Tczew nově trasovány delší trasou přes Toruń, Ilawu a Malbork. Vlak EC/IC 460 má nyní příjezd do Gdaňsku stanoven v 5.19 h, což je přibližně o půl hodiny později, nežli tomu bylo v JŘ 2025. Stejně tak poslední večerní spoj z Polska IC/EC 461 nově odjíždí z Gdaňsku již ve 22.30 h, tedy přibližně o hodinu a čtvrt dříve.