Stavba depa promo
Škoda 2024

Design jednotek Desiro HC a Mireo pro DB Regio Bayern


publikováno 26. 11. 2021 11:52


Přesněji řečeno půjde od prosince 2023 o první jednotky z několika sérií, jež budou využívány na dvou provozních souborech: 

- pro Netz Franken - Südthüringen (Síť Franky - Jižní Durynsko) se v tuto chvíli vyrábí 26 patrových jednotek Desiro HC, z nichž 18 čtyřvozových souprav má zahájit provoz na konci roku 2023 a dalších osm šestivozových pak v červnu 2024,

- pro Netz Donau - Isar (Síť Dunaj - Isar) jde o 25 čtyřvozových jednotek Desiro HC a šest čtyřvozových jednotek Mireo, jež mají zahájit provoz v prosinci 2024.

V případě jmenovaných vlaků však nešlo o oznámení nové objednávky, jak mohlo být mylně odvozeno z ne právě přesně formulované tiskové zprávy výrobce (což pak bylo dále chybně prezentováno i různými médii), a rovněž nešlo o druhou objednávku na typ Mireo v jednom týdnu, kterýžto dojem také evokovala předchozí ne úplně přesná tisková zpráva firmy Siemens Mobility z 15. 11. 2021 týkající se 31 dvouvozových jednotek Mireo Plus B pro NEB; ty totiž byly objednány již v letošním září... 

Výše uvedených celkem 57 jednotek Desiro HC a Mireo pro Bavorsko totiž bylo objednáno už daleko dříve, ve dvou krocích, a to v lednu 2021 (31 souprav pro Síť Dunaj - Isar) a ještě předtím již v létě 2020 (26 souprav pro Síť Franky - Jižní Durynsko, které jsou tedy nyní zčásti ve výrobě). Inkriminovaná informace firmy Siemens ze 17. 11. tak byla ve skutečnosti výstupem z tiskové konference, jejímž cílem bylo prezentovat designové řešení interiéru nových vlaků pro DB Regio Bayern, které ukazují připojené ilustrace.

Za pozornost stojí, že osm šestivozových jednotek Desiro HC, jež mají začít sloužit v červnu 2024 na lince RE 19 Nürnberg - Bamberg - Coburg - Erfurt/Sonneberg, bude využívat i VRT Berlin - München, pro což musí splňovat náročnější technické požadavky. Například musí být vybaveny mobilní částí ETCS a musí být tlakotěsné, aby při rychlé jízdě v tunelech nebo při míjení vlaků nepronikaly tlakové rázy do interiéru. Jejich maximální provozní rychlost bude činit 190 km/h, takže budou patřit mezi nejrychlejší regionální vlaky v Německu.

Související novinky
Sdílejte