publikováno 25. 02. 2021 16:23
Vesměs jde o zakázky spolufinancované z polského programu podpory kombinované dopravy vypsaného v rámci POIiŚ 2014 - 2020 (Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko, podrobně viz ŽM 11/19), který umožňuje zadotovat 50 % způsobilých nákladů z prostředků Fondu soudržnosti EU.
Pro dopravce Silva LS (součást nadnárodní skupiny Kronospan), jenž právě nyní v únoru plánuje rozjet provoz na vlastní licenci, byly ukončeny dodávky 150 60stopých kontejnerových vozů řady Sgnss. S použitím programu podpory pořídil dopravce také dvě modernizované motorové lokomotivy typu 15D.
Naopak pro společnost PCC Intermodal, která je operátorem KD i železničním dopravcem, byly dodávky zahájeny. Nyní jde o 60kusovou sérii 90stopýchvozů řady Sggmrss a v březnu a dubnu 2021 by měla následovat také 50kusová série 60stopých vozů řady Sgnss.
Tato společnost má v rámci POIiŚ 2014 - 2020 schválenou podporu také pro 40kusovou sérii článkových 80stopých vozů (ty jsou objednány u bulharské vagónky Kolowag), tři modernizované motorové lokomotivy SM42 (tuto zakázku získala společnost Tabor Dębica) a sedm vícesystémových elektrických lokomotiv (soutěž na jejich dodávky stále nebyla úspěšně uzavřena).
Výběr dodavatelů pro další zakázky podpořené z POIiŚ 2014 - 2020 oznámila společnost Duisport agency Polska (tj. polská dceřiná společnost provozovatele vnitrozemského přístavu v Duisburgu). Ta již vloni obdržela z Tatravagónky sérii 17 nečlánkových 80stopých vozů řady Sggnss, následovat by mělo 17 článkových 80stopých vozů řady Sggrs od firmy Tabor Dębica a později také 28 kapsových vozů řady Sdggmrs (typ T3000e) z Tatravagónky.