publikováno 23. 09. 2022 20:58
InnoTrans existuje od roku 1996, ten letošní byl tedy 13. ročníkem. Podle informací Messe Berlin se jej zúčastnilo 2 834 vystavovatelů z 56 zemí a navštívilo jej přibližně 140 000 lidí z více než 130 zemí, kteří kromě nesčetného množství exponátů v halách mohli na venkovní ploše zhlédnout 128 vozidlových exponátů.
Celkem 57,3 % návštěvníků pocházelo ze zahraničí. Obzvláště vysoký, 56 %, byl podíl návštěvníků, kteří InnoTrans navštívili poprvé. Ohlášeno bylo na 250 světových premiér různých produktů (i když u těchto oznámení je nutno brát v potaz, že mnohdy jde o výrobky již existující, zde pouze marketingově zviditelněné, podobně jako tomu je u mnoha proklamativních podpisů „innotransových“ smluv).
Co se týče počtu vystavovatelů i účastníků, jde o mírný pokles oproti roku 2018, kdy veškerou disponibilní plochu tenkrát obsadilo 3 062 vystavovatelů ze 61 zemí a na kolejích bylo k vidění 145 vozidel. Tento pokles je ovšem projevem faktu, že se letos na InnoTrans nemohli přijet podívat zájemci z Asie (speciálně z Číny, kde panují naprosto drakonická proticovidová opatření) a z Ruska (v důsledku mezinárodních sankcí kvůli invazi na Ukrajinu), takže i počet firem z této části světa byl menší.
Vzato do důsledku však vzhledem k uvedeným skutečnostem nejde až o tak dramatický pokles, když na InnoTransu 2018 bylo během čtyř veletržních dní zaznamenáno 161 157 návštěvníků; z nich 153 421 tvořili odborníci ze 149 zemí, přičemž podíl zahraničních účastníků činil 56,4 %.
Stejně jako v roce 2018 byly jedním z hlavních témat i letošního InnoTransu alternativní pohony, šetrné k životnímu prostředí, jako jsou baterie, palivové články a hybridní pohony. Ty nejdůležitější exponáty veletrhu i další novinky postupně představíme v nadcházejících vydáních Železničního magazínu, počínaje číslem 9/22.