publikováno 15. 04. 2021 16:52
Dosud tato šestivozová souprava ujela tisíce kilometrů (hodnota neupřesněna) a dne 14. 4. 2021 se na její palubě v rámci zkušebního provozu objevili první „cestující“ - člen vídeňské městské rady pro veřejnou dopravu, generální ředitelé dopravního podniku Wiener Linien (WL) a společnosti Siemens Mobility Austria a zástupci médií.
Zkoušky se mimo jiné zaměřují na pohonný a brzdový systém, vlakový zabezpečovač i provoz při manuálním řízení strojvedoucím. V dalších měsících jednotku čekají jízdy se simulovanou zátěží, měření hluku a testování plně automatického provozu, pro nějž jsou nové „X“-vlaky především určeny (nová linka U5). Schválení pro provoz s cestujícími by nový typ měl získat během příštího roku, a to pro linky U1 až U4.
V závodě Simmering firmy Siemens mezitím probíhá produkce dalších vozů. Předání druhé jednotky na WL je naplánováno na konec letošního roku. V příštím roce by mělo být dodáno pět souprav a v letech 2023 až 2030 až čtyři ročně. Na rozdíl od první jednotky by sériové soupravy měly být uvedeny do provozu už po třech měsících testování.
S novými jednotkami Vídeň počítá zejména pro novou plně automatizovanou trasu metra U5, jejíž stavba je nyní v plném proudu. Přípravy zahrnují i změnu linkového vedení podzemní dráhy v centru Vídně. U5 totiž převezme část trasy U2, ta bude odkloněna do dalšího nového úseku. Otevření automatické linky je v plánu pro rok 2026. Nové vlaky ale budou využity i v poloautomatickém provozu na linkách U1 až U4.