publikováno 06. 07. 2020 19:16
Koncem června byly dokončeny vozy pro první šestivozovou soupravu, která bude v nadcházejícím období sestavena do plné délky a po oživení převezena do depa WL k prvním jízdním zkouškám. Poté budou testy pokračovat tak, aby jednotky typu X získaly schválení typu do roku 2022, kdy mají být nasazeny do provozu na linkách U1 až U4. Po dokončení nové linky U5 Frankhplatz - Karlsplatz zde budou vlaky tvořené vozy typu X jezdit v automatizovaném provozu (GoA4), což se předpokládá od roku 2025.
Konec dodávek celkem 34 šestivozových jednotek je naplánován na rok 2030. Dopravní podnik Wiener Linien vybral na konci roku 2017 firmu Siemens jako dodavatele nových souprav metra, přičemž smlouva zahrnuje také údržbu po dobu 24 let a opci na dalších 11 vlaků, všechny s výbavou pro konvenční i autonomní provoz.
Jednotky s hliníkovými vozovými skříněmi mají uspořádání náprav 2’2’ + Bo’Bo’ + Bo’Bo’ + Bo’Bo’ + Bo’Bo’ + 2’2', délku přes spřáhla 111 250 mm, šířku 2 850 mm a výkon 2 880 kW. Napájeny jsou z třetí kolejnice napětím 750 V ss a jejich nejvyšší provozní rychlost činí 80 km/h. Podvozky jsou vyráběny v závodě Siemens Graz a mají pryžo-kovové primární vypružení a pneumatické sekundární vypružení. Díky snaze o redukci hmotnosti vozů X-Wagen klesla hmotnost na nápravu na 10,9 t (u současné generace jednotek WL s vozy typu V-Wagen činí hmotnost na nápravu 11,4 t).