publikováno 16. 01. 2023 14:28
Na začátku ledna 2023 obdržela firma Siemens Mobility od Indických železnic (IR) objednávku na 1 200 nákladních lokomotiv. To představuje největší objednávku lokomotiv v historii tohoto výrobce a největší objednávku v historii společnosti Siemens India: celková hodnota činí přibližně 3 mld. EUR.
Lokomotivy pro rozchod 1 676 mm a napěťový systém 25 kV 50 Hz s uspořádáním náprav Co’Co’ budou mít výkon 6 660 kW a maximální rychlost 120 km/h, dopravovat mají vlaky o hmotnostech do 4 500 t. Dodávky jsou plánovány na jedenáct let a smlouva zahrnuje 35 let údržby výrobcem. Výroba a údržba lokomotiv budou realizovány společně se zaměstnanci Indických železnic.
Konečná montáž bude probíhat v dílnách IR ve městě Dahod ve středozápadní části země, přičemž pohonné systémy budou vyráběny v indických závodech Siemens Mobility. Údržba lokomotiv pak bude prováděna v depech Vishakhapatnam, Raipur a Kharagpur (všechny na středovýchodě až východě Indie) a Pune (na středozápadě země).
Siemens sice uvádí: „Jsme rádi, že můžeme spolupracovat s indickými železnicemi a dodat jednu z nejvýkonnějších elektrických lokomotiv na trhu.“ Jde ovšem o poměrně nadsazené tvrzení, neboť i „obyčejný“ Vectron má výkon 6 400 kW. A lokomotivy Prima řady WAG12, které pro IR dodává Alstom (kontrakt na 800 ks), mají výkon cca 9 000 kW, byť jde o dvoudílné stroje s uspořádáním náprav Bo’Bo’+ Bo’Bo’.