publikováno 18. 04. 2025 18:29
Správa železnic zahájila dne 15. 4. 2025 celkovou opravu nejstrmější tratě v ČR. Významnou součástí stavby je revitalizace ozubnice v mezistaničních úsecích a její opětovná instalace ve stanici Dolní Polubný (podrobně viz ŽM 4/24, str. 14 - 15). Kromě zlepšení celkového stavu unikátní ozubnicové tratě bude také zvýšena bezpečnost provozu.
Práce jsou naplánovány do konce října a budou zahrnovat výměnu dřevěných a ocelových pražců za nové ocelové typu Y, a to v celém úseku z Tanvaldu do Kořenova včetně hlavní koleje v dopravnách Desná a Dolní Polubný. Na ozubnicovém úseku bude nainstalován nový systém se dvěma ozubenými hřebeny. Upevnění ozubnicových tyčí na ocelové pražce se bude provádět ručně.
Opravou projde Polubenský tunel, který je třetím nejdelším jednokolejným tunelem v České republice. Práce budou zahrnovat obnovu odvodnění, opravu zvětralých betonových ploch a úpravu předportálových stěn tunelu.
Stavba je koordinována s polskou stranou, která v úseku od státní hranice do stanice Szklarska Poręba Górna vymění kolejnice a zabezpečí železniční přejezdy.
Správa železnic