Škoda 2024

Omezení provozu přes most pod Vyšehradem


publikováno 15. 12. 2022 23:27


Dne 9. 12. 2022 proběhla mimořádná prohlídka železničního mostu pod Vyšehradem, kterou byl potvrzen vážný technický stav jeho konstrukce. Dne 14. 12. 2022 pak Správa železnic vydala interní sdělení, jímž informovala o výsledku a přednesla návrh nejzásadnějších potřebných provozních opatření.

Interní sdělení mj. uvádí, že je s okamžitou platností nutné zajistit na mostě zákaz jízdy hnacích vozidel dvojitě a v konvoji. Další významná opatření jsou navržena až s platností od změny jízdního řádu v prosinci 2023, jelikož přinášejí zásadní omezení kapacity infrastruktury a je tak nutno je vzít v potaz při konstrukci jízdního řádu 2024. Jízda přes most bude možná pouze rychlostí 20 km/h, bude vyloučeno setkávání vlaků na mostě a bude nezbytné omezit na něm intenzitu železniční dopravy na 10 mil. hrtkm/rok v každé koleji (zhruba 60 % dnešního stavu).

Současně bude snížena traťová třída zatížení z C3 (20 t/nápravu, 7,2 t na metr) na C2 (20 t/n, 6,4 t/m), průjezd jednotek řady 680, které jsou zařazeny do TTZ C3, však bude povolen. Jízda ostatních vozidel zařazených do TTZ C3 bude řešena formou mimořádné přepravy, nicméně pro osobní dopravu tato změna jinak neznamená zásadní omezení, neboť i lokomotivy řad 193 (383, Vectrony) a 362, jež zajišťují většinu zdejší rychlíkové dopravy, jsou zařazeny do TTZ C2.

Špatný technický stav tohoto mostu je znám již dlouhodobě, ale přinejmenším se předpokládalo, že do (případných) výrazných provozních omezení tohoto druhu se stihne dokončit zdvoukolejnění železničního mostu přes Vltavu v Praze-Braníku (resp. úseku od mostu po Prahu-Krč). To by však po odkladu zahájení předmětné stavby nakonec mělo proběhnout až v příštím roce, s úplnou výlukou předmětné trati Praha-Radotín - Praha-Krč na 170 dní od června do prosince 2023. Nákladní doprava s ložením na vyšší TTZ nežli C3 tak bude pro směry z Plzeňska (nebo i Berouna) odkázána na odklon přes Plzeň - České Budějovice…

Související novinky
Sdílejte