Řada 841.0 již brzy pod dohledem ETCS


publikováno 25. 02. 2025 19:03


Výkony turnusované pro RegioSpidery v okolí České Třebové jsou těmito motorovými vozy pokryty zpravidla z necelé poloviny. U těchto motorových vozů ještě nebyly dokončeny retrofity OBU ETCS, řada 841.0 ještě ani nebyla schválena k provozu v režimu Switch-On. Zástavby do této řady byly zahájeny již v závěru roku 2023 (viz ŽM 3/24, str. 5), ale „na žádost ČD se upřednostnila zástavba řady vozidel 841.2. na úkor řady 841.0," uvedla na náš dotaz společnost AŽD, která provádí retrofity pro řadu 841.0/841.2. Nicméně dále k tomu uvedla, že „schvalovací proces byl u této řady přerušen a schválení zkušebního provozu v režimu Switch-On očekáváme každým dnem. Poté budou již implementovaná vozidla, která nyní jezdí ve zkušebním provozu v režimu Switch-Off, postupně přepínána dle dohody se zadavatelem".

Jak blíže popisujeme v ŽM 2/25, na předmětných výkonech je tak nasazována i řada 814.2 (zejména na trati Svitavy - Žďárec u Skutče a na některých výkonech do Moravské Třebové). Na trase Česká Třebová - Moravská Třebová (- Dzbel), která do Třebovic v Čechách využívá trať s výhradním provozem, je proto část spojů dočasně vedena pouze z Třebovic v Čechách (JŘ počítá se změnou v půlce června) a cestující v úseku Česká Třebová - Třebovice v Čechách využijí jiné Os vlaky.

Část spojů je vedena nadále v celé trase, ale pokud je nasazeno vozidlo bez ETCS, je nutná přípřež lokomotivy řady 743.2. Podobně tomu je i v ostatních směrech, zpravidla operativně, dle toho, jaký je nasazen motorový vůz, v některých případech pak i pravidelně nebo velmi často. Ve dvoudenním oběhu pokrývajícím spoje z České Třebové do Lanškrouna a část vlaků do Zábřeha na Moravě jsou dočasně nasazeny RegioSharky řady 844.

Související novinky