publikováno 04. 01. 2023 13:29
Nedávno popsané mimořádné přepravy uhlí do Plzně doprovázely i přesuny příslušné soupravy v neobvyklé podobě. Vozy byly zajištěny ze tří lokalit v Olomouci a okolí a dne 25. 12. 2022 pak byla pro jejich převoz z Olomouce do Března u Chomutova využita lokomotiva 162.119 RegioJetu.
Dne 3. 1. 2023 byla souprava převezena z Plzně zpět na Hanou, přičemž pro úsek Beroun - Hranice na Moravě byla tentokrát zajištěna dokonce lokomotiva 150.225 ČD (jak jsme uvedli např. zde, RegioJet s koncem roku 2022 vrátil dva z dlouhodobě najatých Vectronů ELL, takže je možné, že již neměl lokomotivy nazbyt). Turnusová potřeba řady 150.2 činí i v JŘ 2023 tři stroje na nepříliš frekventovaných výkonech se spěšnými vlaky vedenými v pracovních dnech mezi Prahou a Kolínem.
V soupravě byla zařazena i „zamračená“ 751.036, kterou má společnost ReViRail CZ v nájmu od ZSSK CARGO (viz ŽM 2/21, str. 19), která zajistila jednak vozbu v úseku Plzeň - Beroun a jednak posun s vozy na neelektrifikovaných vlečkách.
Předmětné přepravy uhlí pro Plzeňskou teplárenskou organizovala společnost EP Cargo (obě firmy jsou součástí holdingu EPH) a všechny s nimi související jízdy zajistil převážně dopravce ReViRail CZ, na svoji licenci a i svým personálem.