Škoda 2024

Společnost PKP CARGO INTERNATIONAL dopravila vlak z Ostravy za italské hranice


publikováno 11. 11. 2020 09:29


Jelikož hmotnost vlaku 1 850 t (1 220 t koksu) překračovala normativ pro jednoho Vectrona na trati Hodoš - Ormož, byl vlak veden přes Chorvatsko. Lokomotiva 383.054 se tak s tímto vlakem postupně vyskytla na území šesti států - ČR, Slovenska, Maďarska, Chorvatska, Slovinska a symbolicky také Itálie, když přepřah pro další cestu do Rosignana proběhl v pohraniční stanici Villa Opicina.

V Chorvatsku byl vlak veden na licenci dopravce Enna Transport, v ostatních zemích pak již na licenci dopravců ze skupiny PKP (což je ve Slovinsku Primol-Rail). V Lublani na přípřež vlaku nastoupil ještě Vectron 383.053, který předtím do Koperu dopravil kontejnerový vlak z Mělníka. Celá cesta Ostrava - Villa Opicina trvala cca 49 hodin. O několik dní později následovala zpáteční cesta; tato již proběhla přes Hodoš a s přepřahy. Šlo o jednorázovou přepravu, takže nasazení lokomotiv bylo v rámci možností kombinováno s vozbou pravidelných vlaků do/z Koperu.

Přímou vozbu z ČR do italské pohraniční stanice (ovšem do bližší Tarvisio Boscoverde) běžně realizuje například také ČD Cargo. V případě přeprav skupiny Rail Cargo je u vlaků v takovýchto relacích přepřaháno v Hohenau, důvodem je optimální využití lokomotiv s odlišnými "národními balíčky".

Související novinky