publikováno 16. 08. 2024 12:28
V návaznosti na od 1. 8. 2024 zavedenou povinnost pro dopravce v ČR jezdit pod dohledem ETCS na pařičně vybavených tratích (tzn. že vozidlo je osazeno OBU ETCS a ovládá jej vyškolený strojvedoucí), připravila Správa železnic na 17. 8. prezentaci funkcí ETCS pro novináře.
Akce konaná na velkém zkušebním okruhu Zkušebního centra VUZ Velim byla zaměřena zejména na širší osvětu veřejnosti. Novináři mohli na obrazu přenášeném z lokomotivy sledovat komentářem doplněné akce počínaje aktivací mobilní části ETCS a zahájením mise, vysvětlen byl princip zobrazování informací strojvedoucímu a demonstrován způsob jízdy pod dohledem ETCS včetně reakcí na brzdné křivky, reakce ETCS při jejich překročení či možnosti přenosu dalších traťových informací na vozidlo. Demonstrována byla např. i možnost zpětného pohybu vlaku pod dohledem ETCS pro nouzový výjezd z tunelu v módu Reversing.
Zavedení výše zmíněné povinnosti jízd pod dohledem ETCS vedlo ke zvýšení počtu takto jedoucích vlaků na 4 480 v prvním srpnovém týdnu, což je nárůst o 961 vlaků ve srovnání s prvním týden v červenci.