publikováno 11. 04. 2020 09:45
Elektrické lokomotivy Transmontana 480 044 a 045 byly vyrobeny rumunskou firmou Softronic pro švédského dopravce Green Cargo a jejich trasa vede z Craiovy (kde Softronic sídlí) do Trelleborgu a dále k zákazníkovi.
Jednotka WINK byla vyrobena v polském závodě Stadler Siedlce, je čtvrtou ze zakázky na 18 dvouvozových souprav, které si v listopadu 2017 objednala společnost Arriva Nederland, a vrací se do Siedlec z rumunského Faurei, kde se nachází zkušební okruh společnosti AFER. Blíže se na dění u nové generace vozidel WINK podíváme v právě připravovaném ŽM 4/20 v reportáži ze jmenovaného výrobního závodu.
Jako adaptérové vozy pro WINK, jenž má automatická spřáhla, jsou v soupravě zařazeny vozy německého dopravce RailAdventure, který se orientuje na různé speciální přepravy.
A lokomotiva 365.007 je typu EffiLiner 3000 firmy CZ LOKO, vznikla rekonstrukcí v ČMŽO Přerov, je původní lokomotivou 1207 SNCB a je využívána dopravcem PSŽ. Ten ji má v nájmu z poolu CZ LOKO s možností přednostního odkoupení. Společnost PSŽ zajistila přepravu popisovaného konvoje na území Maďarska a Slovenska. Přepravu v ČR realizuje DB Cargo Czechia.