publikováno 29. 10. 2025 10:19
V uplynulých týdnech proběhlo několik jízd v další z tras, které Škoda Auto prověřuje pro přepravy k návozu dílů k výrobě automobilů Škoda v Kazachstánu. Jak jsme popsali zde a v článku v ŽM 9/25 (str. 26 - 28), jejich operátorem je skupina Bahnoperator a vyzkoušena byla již celá řada relací, které zpravidla kopírují tzv. „střední koridor“, tedy pozemní cestu mezi Evropou a Čínou objíždějící Rusko, resp. zpravidla v kombinaci s krátkými mořskými úseky. Snahou automobilky je právě vyhnout se embargovaným zemím, když dříve využívala trasu přes Bělorusko a Rusko (která je nadále použitelná a nejrychlejší), navíc s přepravní společností RTSB, jež má vazby na Bělorusko.
Nyní byly relizovány přepravy vypravené z Mladé Boleslavi po železnici do budapešťského překladiště BILK a dále přes Istanbul. Přepravně je zajišťovala skupina Rail Cargo Operator, dopravci evropského úseku byli rovněž zpravidla ze skupiny Rail Cargo, pouze v ČR jím byla společnost ČD Cargo.