Jak jsme zmínili na začátku července, běží v závodě München-Allach výroba lokomotiv řady 384 pro ČD.
Dne 29. 7. 2025 dorazila do Curtici první lokomotiva TRAXX3 MS pro Úřad pro reformu železnic (ARF).
Do České republiky právě směřuje souprava Talgo, která bude podrobena zkouškám na ŽZO.
V těchto dnech jsou do ČR dopravovány jednotky typu GTW 2/6, které bude dopravce ARRIVA vlaky nasazovat na trati Plzeň - Domažlice město.
Španělský deník El Economista uvedl, že Renfe své dceřiné společnosti Leo Express poskytne vyřazené soupravy Talgo.
V pondělí 4. 8. 2025 se odehrála historická událost pro společnost GKB, neboť u ní poprvé vyjel v pravidelném provozu s cestujícími vlak v elektrické trakci.
Právě v těchto dnech uplynulo plných dvacet let od zahájení prvních přeprav s využitím technologie Innofreight na české železnici.
Od neděle 31. 8. 2025 bude Pendolino nasazeno na jednom páru „Jižních expresů“ mezi Prahou a Českými Budějovicemi.
Dva silní hráči v různých segmentech železniční nákladní přepravy spojili síly do společného podniku pro výrobu a pronájem intermodálních nákladních vozů.
V důsledku podání návrhu na zahájení insolvenčního řízení ukončily dopravní dceřiné společnosti skupiny VTG na Slovensku a v ČR okolo 15. - 20. 7. 2025 provoz.
Po schválení lokomotiv TRAXX3 MS se softwarovou verzí VR01.5 nastal další důležitý a s tím spjatý pokrok, a to zahájení jejich běžného provozu v Rakousku.
Innofreight poprvé ve své existenci zařadil do své vlastnické struktury licencovaného železničního dopravce.
Správa železnic hledá zhotovitele rekonstrukce nádražní budovy v Chebu.
Dne 8. 7. 2025 proběhlo v prostorách společnosti ČMŽO - elektronika klíčové jednání za účasti zástupců firem ČMŽO - elektronika, ANGELSTAR, Siemens Mobility a TRAMECo Systems. Na český trh tak přichází další výrobce mobilní části ETCS.
České dráhy převzaly dne 24. 7. 2025 od firmy PESA další jednotku RegioFox, která zamíří na regionální tratě v Královéhradeckém kraji.
Dne 23. 7. 2025 bylo možné v Českých Budějovicích spatřit při zkušební jízdě další „peršing“ RegioJetu po rekonstrukci na dvousystémové provedení.
V polovině letošního března oznámila AGRANA, rakouská společnost zaměřená na zemědělství a průmysl, že končí s výrobou v cukrovaru v Leopoldsdorfu (východně od Vídně, s napojením do stanice Siebenbrunn-Leopoldsdorf na trati Marchegger Ostbahn).