Po někdejší krátké epizodě provozu vlastních rychlíků mezi Milánem a Turínem v letech 2010 - 11 začala pro společnost Arenaways nová epocha působení v pravidelné osobní dopravě.
Návštěvníci letošního veletrhu Rail Business Days se mohou těšit na přehlídku moderních technologií. Na téměř 800 metrech výstavních kolejí bude k vidění více než dvacet různých kolejových vozidel.
České dráhy vyhlásily veřejnou zakázku na modernizaci lokomotiv řady 754, které budou součástí nabídky ČD na zajištění dopravy na neelektrifikovaných tratích do doby zavedení elektrického provozu.
Společnost Siemens oznámila, že rakouská stavební společnost Swietelsky převzala první z objednaných lokomotiv Vectron Dual Mode a že v budoucnu odebere tyto stroje i ve verzi pro napěťové soustavy 15 a 25 kV.
Deset dní testů a prezentací ve Švédsku od 5. do 15. 5. 2025 naplánovala firma PESA v rámci svých snah o průnik na skandinávské trhy.
Správa železnic dne 5. 5. 2025 za přítomnosti ministra dopravy Martina Kupky uspořádala pro média prohlídku stavby „Modernizace úseku Praha-Bubny – Praha-Výstaviště.
Necelý měsíc po předání prvních dvou lokomotiv do provozu obdržela a dále pronajala společnost Green Mobility Partners další dva Vectrony.
Železničná spoločnosť Slovensko podepsala dne 30. 4. 2025 smlouvu s firmou Stadler na dodávku až čtyř elektrických patrových jednotek pro trať Bratislava - Žilina.
V rámci obnovy svého parku začnou Indické železnice dostávat také lokomotivy ze zakázky na 1 200 strojů, jež byly v lednu 2023 objednány u firmy Siemens.
Společnost TMH vytvořila novou soupravu řady DP2D, která sestává z motorové lokomotivy řady TEP70BS a vozů z elektrické jednotky řady EP2DM.
Ve středu 23. 4. byla na vybraných spojích linek S33 a S34 nasazena jednotka řady 690.2.
Správa železnic, Liberecký kraj a statutární město Liberec vyhlásily architektonicko-urbanistickou soutěž na nový přestupní terminál pro vlakovou a autobusovou dopravu.
Správa železnic zahájila dne 15. 4. 2025 celkovou opravu nejstrmější tratě v ČR.
Dne 16. 4. 2025 bylo možné v Přerově spatřit první „peršing“ RegioJetu po rekonstrukci na dvousystémové provedení.
Prakticky přesně po roce zažilo pražské hlavní nádraží další milník v projektu netrakčních jednotek ComfortJet: zatímco v úterý 9. 4. 2024 zde byla poprvé oficiálně představena první osmivozová souprava, v pondělí 14. 4. 2025 vyjela ze stejného nádraží již správná devítivozová jednotka na svůj první výkon s cestujícími.
Na dny 14. a 15. 4. 2025 je naplánováno premiérové nasazení první kompletní devítivozové netrakční jednotky ComforJet na pravidelných vlacích.