publikováno 16. 12. 2024 12:00
Se začátkem platnosti nového JŘ byl po rekonstrukci, zdvoukolejnění a elektrifikaci uveden do provozu úsek Střelice - Zastávka u Brna. Předmětem stavby byla trať o délce 9,4 km a čítala také revitalizaci stanic, dopraven a zastávek s vybudováním nových nástupišť.
Nepřetržitá výluka úseku, trvající od 30. 4. 2024, skončila dne 14. 12. ráno, tentýž den se odehrálo slavnostní zahájení provozu (za účasti ministerského předsedy Petra Fialy) a od 15. 12. je zde zaveden provoz dle nového jízdního řádu, v němž je u veškeré regionální dopravy v Zastávce u Brna přestup mezi vlaky elektrické a motorové trakce (vyjma páru Sp vlaků „Horácký expres“ z Brna do Třebíče).
Začátek nepřetržité výluky před necelými osmi měsíci byl využit k tomu, že regionální spoje, dočasně tedy vedené pouze na 13km úseku z Brna hl. n. do Střelic, začaly využívat již dříve dokončenou elektrifikaci desetikilometrového úseku Brno-Horní Heršpice - Střelice (viz ŽM 1/22, str. 14 - 19) a byly tak vedeny RegioPantery (viz ŽM 4/24, str. 8).
Mj. právě i pro linku Brno - Zastávka u Brna - Třebíč plánuje Jihomoravský kraj akutrolejové jednotky, pro jejichž pořízení již probíhá soutěž.