publikováno 08. 09. 2023 09:08
Dne 4. 9. 2023 začaly v areálu stanice Praha-Smíchov trhací práce, a to v rámci stavby "Rekonstrukce ŽST Praha-Smíchov I. etapa - snesení části kolejiště ŽST Praha-Smíchov, obvod společného nádraží (realizace)", která je první fází přestavby zdejšího nádraží. Tím se tedy značně omezily možnosti pro odstavování souprav a pro společnost RegioJet již opravdu nastala nutnost zahájení přesunu do nové lokality. V Praze-Malešicích jsou objekty pro skladování a logistiku zatím ve stavbě a k samotnému využití areálu teplárny ještě probíhají určitá administrativní jednání.
RJ tak momentálně využívá i stanice Praha-Běchovice (deponování souprav) a Praha-Holešovice (obrat jedné soupravy), pro většinu spojů však zatím nadále využívá smíchovské nádraží, a to několik lichých kolejí v hlavním obvodu stanice. V obvodu společného nádraží je zatím ještě k dispozici (někdejší spojovací) 7. kolej a sousední 5. kolej, na níž tak ještě pro určité relace nadále probíhá čištění souprav a doplňování materiálu. Pro ostatní soupravy se zde tak děje v obvodu osobního nádraží, na koleji 9, u prvního nástupiště. Společné nádraží již není sjízdné v elektrické trakci, takže pokud je souprava ošetřena zde, vjede nejprve do hlavního obvodu a po objetí elektrickou lokomotivou je posunovací lokomotivou RJ přestavena do společného nádraží.
Tato situace má dopad i na odstavování souprav rychlíků a Os vlaků ČD na Smíchově, které jsou zde rovněž vměstnány v rámci prostorových možností, i po dvou na jedné koleji.
Vlaky ČD linky S65 Praha - Praha-Zličín - Hostivice - Rudná u Prahy nadále zastavují v obvodu společného nádraží. K 7. 10. 2023 by pak již měly být přetrasovány do hlavního obvodu stanice, kde budou využívat provizorně vybudované nástupiště a následně vyjíždět dvojitou úvratí na zhlaví.