publikováno 11. 05. 2022 18:18
Oproti běžné délce vlaku 630 m s 18 vozy to znamenalo možnost přepravit ve 24 článkových kapsových vozech 48 návěsů, resp. výměnných nástaveb. Zákazníkem vlaku byl obchodní řetězec Coop, veden byl jednou lokomotivou řady 185 a měl nejvyšší dovolenou rychlost 120 km/h.
Pro pravidelný provoz takto dlouhých vlaků ve Švédsku je zejména nutné rozšířit tabulky brzdicích procent (pro což je nejprve zapotřebí provést příslušné zkoušky). Organizační opatření s ohledem na samotný provoz a délky kolejí ve stanicích nejsou v tomto hlavním problémem.
Jednalo se tak o další ze zkušebních jízd konaných ve spolupráci se švédským úřadem a správcem infrastruktury Trafikverket s cílem umožnit tuto délku vlaků pravidelně, a to po loňské jízdě podobně dlouhého vlaku na trase Hamburk - Malmö (viz ŽM 5/21, str. 43). Mezi Hamburkem a Öresundským mostem již je délka vlaků 835 m běžně povolena.