publikováno 12. 10. 2024 10:32
Frekventovaná železniční spojnice Ostravy a Opavy bude od neděle 13. 10. 2024 večer znovu sjízdná, neboť její obnovu po povodních se podařilo oproti předpokladům o několik dní urychlit. Už od pátku 11. 10. jezdí vlaky i na navazující trati mezi Opavou a Skrochovicemi. Správa železnic také dokončila opravy mezi Bludovem a Rudou nad Moravou na Šumpersku, od soboty 12. 10. lze jezdit i na úseku Bohumín - Chałupki.
Na trať mezi Ostravou-Svinovem a opavským východním nádražím se rovnou vrátí vlaky v elektrické trakci, protože se podařilo opravit i trolejové vedení. Tuto trasu běžně projede bezmála stovka vlaků každý den. Obnovení provozu ze Skrochovic dále do Krnova a Jindřichova ve Slezsku je problematičtější, velká voda tento úsek poškodila výrazně víc. Návrat vlaků tam očekává Správa železnic ve druhé polovině prosince.
Trať mezi ostravským hlavním nádražím a Chałupkami je sjízdná už od konce září. Rameno je významné pro nákladní dopravu, sobotní otevření větve z Bohumína je naopak klíčové zejména pro osobní dopravce, využívají ji dálkové spoje mezi Ostravou a Katowicemi. Vlaky už jezdí i v navazujícím úseku z Bohumína do Dětmarovic a dále na Slovensko a do Polska.
Popovodňová obnova v severní části Olomouckého kraje je obtížnější než v Moravskoslezském kraji. Podařilo se urychlit opravy mezi Bludovem a Rudou nad Moravou, kam vlaky můžou jezdit od včerejšího odpoledne. V navazujícím úseku z Rudy nad Moravou do Hanušovic počítá Správa železnic s návratem vlaků ve druhé polovině prosince.
Správa železnic