publikováno 09. 05. 2022 13:02
Výrobce rovněž získal smlouvu na zajištění jejich kompletní údržby po dobu 30 let. S celkovou hodnotou téměř 2,5 mld. EUR se jedná o dosud největší železniční zakázku pro Alstom v Německu. Smlouva navíc zahrnuje opci na až 100 dalších vlaků.
Jednotky s maximální rychlostí 200 km/h budou vybaveny moderní zabezpečovací a automatizační technikou v rámci projektu Digitální uzel Stuttgart (DKS, Digitaler Knoten Stuttgart), prvního digitalizovaného železničního uzlu v Německu. Půjde nejen o OBU ETCS Level 2 a 3, ale též o zařízení pro automatický provoz vlaku (ATO) na stupni automatizace GoA 2. Jednotky mají být v oblasti Stuttgartu nasazovány od roku 2025.
Volker M. Heepen, jednatel SFBW, uvádí: „Zvláštní pozornost jsme věnovali pohodlí cestujících. K dispozici budou polohovatelná sedadla a prostory pro osoby se sníženou pohyblivostí stejně jako inovativní koncept osvětlení a silná Wi-Fi. Kromě toho nabídnou nové Coradie salonky, konferenční a rodinné oddíly s vysokou úrovní komfortu. A samozřejmě i víceúčelové oddíly pro velká zavazadla, kočárky a jízdní kola.“