publikováno 28. 01. 2025 09:57
Od konce listopadu 2024 se v depu Bohumín nachází čtyři akutrolejové RegioPantery, jež od počátku platnosti JŘ 2025 obsluhují rameno Ostrava střed - Mošnov, Ostrava Airport/Štramberk - Veřovice (okrajově i se zajížděním do Bohumína).
Dvouzdrojové vlaky zde umožnily zavést nový provozní koncept, kdy jsou takřka všechny spoje z tratě Veřovice - Štramberk - Studénka vedeny bez přestupu až do/z Ostravy. V principu jde zhruba o hodinový takt po celý den a v trase Veřovice - Ostrava (výjimečně pouze z/do Štramberka) se zahuštěním v ranních hodinách pracovního dne. Novinkou je navíc standardní vedení spojů až do/ze stanice Ostrava střed, přímé spoje dříve vyjížděly, resp. končily na ostravském hlavním nádraží (až na výjimky).
Průměrný denní běh každé nasazené jednotky činí 627 km. Při jízdě v nejobvyklejší trase, tedy Ostrava střed - Veřovice, je pod trolejí realizováno 31 km v úseku Ostrava střed - zastávka Sedlnice, do Veřovic pak následuje 21 km bez troleje. Jaké jsou praktické zkušenosti po prvním měsíci provozu, to popisujeme v podrobném článku v ŽM 1/25, který se ale zabývá také armaturami pro nabíjení BEMU z trolejového vedení, bezpečnostními požadavky na bateriová vozidla a nároky na depa.