Škoda 2024

Deset let přeprav minerálek z Kyselky


publikováno 01. 09. 2022 09:42


Přesněji řečeno byly dne 12. 8. 2012 přistaveny na vlečku první prázdné vozy k nakládce a dne 15. 8. odjel první ložený vlak (viz ŽM 9/12, str. 18 - 19). Dne 25. 8. 2012 pak byl vypraven slavnostní zahajovací vlak, který je oficiálně medializován jako první, ve skutečnosti byl tehdy ale již šestým v pořadí.

Podle nynějších údajů společnosti bylo v momentě desetiletého výročí vypraveno z Kyselky do Mostkovic 762 vlaků, které přepravily celkem 669 000 palet, což odpovídá 18 000 - 20 000 kamionových jízd. Vlaky jsou loženy jak značkami Mattoni a Aquila ze stáčírny Kyselka, tak Mattoni, jež pochází ze stáčírny Mnichov.

I přes určité změny, zejména v důsledku zániku Autodopravy Hanzalík, jež stála u počátku převodu přeprav ze silnice na železnici, zůstala skladba  zúčastněných společností stejná. Dopravcem ve stěžejním úseku Chomutov - Prostějov je ČD Cargo, oba koncové úseky zajišťuje společnost Rail system a vlaky jsou vedeny primárně ve frekvenci dvou párů týdně.

Objemy produkce KMV/Mattoni 1873 přepravené po železnici narůstaly i díky novým trasám, které se podařilo přidat později, jak formou ucelených vlaků (viz ŽM 2/18, str. 19), tak (zejména) skupin vozů (viz ŽM 4/20, str. 8). S ohledem na různé vnější okolnosti však byly přepravy skupinami vozů na trasách Planá u Mariánských Lázní - Praha a Planá u Mariánských Lázní - Mostkovice letos ukončeny a vrátily se na silnici (viz ŽM 6/22, str. 8).

Záběr železničních přeprav společnosti se rozrostl také tím, že Karlovarské minerální vody v roce 2018 převzaly výrobu a distribuci produkce PepsiCo pro český, slovenský a maďarský trh, která čítala i tehdy čerstvě zavedené ucelené vlaky s výrobky této skupiny mezi Prahou a Maďarskem (dodnes provozované, viz např. ŽM 5/22, str. 6).

Související novinky
Sdílejte