publikováno 01. 04. 2021 18:00
Důvodem je ztráta stěžejního koncového zákazníka, výrobce stavebnic Lego, jelikož drtivou většinou kapacity vlaku vytěžovala společnost DB Schenker právě přepravami mezi továrnami, resp. sklady v Dánsku a ČR, které se na výrobě podílí.
Využívány byly nejen silniční návěsy, ale nadto se jednalo o jedinou železniční linku KD s cílem v ČR přepravující ve větší míře také výměnné nástavby. V soutěži na zajištění přeprav od dubna 2021 zvítězily jiné spedice, jež použití železnice neuvažují. Jelikož jde o firmy Dachser a DFDS/DSV, které jinak železniční dopravu rovněž využívají a prostředky kombinované dopravy bohatě disponují, lze ještě držet alespoň teoretickou naději, že by se situace mohla do budoucna změnit.
Tento případ ukazuje jaká je vzdor politickým proklamacím skutečná situace v nákladní dopravě, která se nezakládá na líbivých frázích o převádění zboží ze silnice na železnici (třebaže dobře myšlených) a naivních představách odtržených od reality, ale na reálných ekonomických podmínkách trhu, v nichž lze přepravcům stěží zazlívat, že se podle nich musí chovat. Po nedávném zkrácení frekventované linky přepravující návěsy LKW Walter v trase Rostock - Lovosice jen do Drážďan (viz ŽM 2/21, str. 7) tak přibudou na dálnici ze Saska do ČR další kamiony...
Proti tomu došlo k pozitivní změně alespoň zavedením linky Rotterdam - Lovosice v závěru podzimu 2020, byť tato je ve skutečnosti prodloužením dlouhodobě existující linky Duisburg - Lovosice, jež rovněž balancovala na hraně existence. I v tomto případě byl rozhodujícím faktorem jediný stěžejní zákazník, jehož zásluhou k rozjezdu (resp. záchraně) linky došlo.