publikováno 26. 05. 2021 13:41
Leží jihovýchodně od Rotterdamu a je největší svého druhu v zemi - rozkládá se na ploše 50 ha a disponuje 14 vjezdovými, 41 směrovými a 12 odstavnými kolejemi. Kromě instalace nejmodernějšího plně automatizovaného systému pro řízení provozu zahrnuje smlouva v hodnotě 110 mil. EUR také poskytování údržby dotyčných zařízení po dobu 15 let. Projekt má být dokončen v roce 2024 a Kijfhoek bude během těchto prací nadále provozován s alespoň 50 % kapacity.
Uplatněn bude systém Trackguard Cargo MSR32, který byl navržen pro efektivní řízení provozu a organizaci pohybu vozů na seřadištích. Ten umožňuje zefektivnění provozních procesů na všech úrovních, od příjezdu vlaku až po jeho vypravení, jakož i maximální automatizaci všech pracovních cyklů a procesů řazení. Patří sem kontrola vlakové cesty a rychlosti vozů, kolejové brzdy a pohonné systémy, jakož i dálkové rádiové řízení posunovací lokomotivy s přesným řízením rychlosti.
Díky 15letému zákaznickému servisu je projekt dalším milníkem v dlouhodobém obchodním vztahu mezi společnostmi ProRail a Siemens Mobility. Druhá jmenovaná v minulosti dodávala ProRailu zabezpečovací systémy třídy B, systémy pro elektrifikaci tratí a pro počítání cestujících a staniční informační systémy. Firma Siemens Mobility je také jedním z finalistů probíhajícího výběrového řízení na implementaci ETCS na národní úrovni v celém Nizozemsku.