Škoda 2024

Pokračují zkoušky jednotek řady 690


publikováno 08. 12. 2024 09:53


Od konce listopadu se v depu Bohumín nachází čtyři akutrolejové RegioPantery, jež budou v JŘ 2025 obsluhovat rameno Ostrava střed - Mošnov, Ostrava Airport/Štramberk - Veřovice (okrajově i se zajížděním do Bohumína). Hned po jejich dodání byly zahájeny zkoušky, které zahrnují nejen jízdy do Veřovic, ale i na Olomoucko, a to s cílem prověřit funkci ETCS ve známém „bermudském trojúhelníku“ Olomouc - Štěpánov - Červenka a Olomouc - Šternberk - Uničov.

Protože při stání vozidla na napájecím systému 3 kV ss platí omezení pro maximální proudový odběr 200 A, což pro nabíjení baterií znamená disponibilní výkon pouze 600 kW, byl pro trakční vedení vyvinut doplňkový prvek se zdvojeným trolejovým drátem. Jeho název zní „armatura pro nabíjení BEMU z TV" (typové označení E79/I), výrobcem je Elektrizace železnic Praha. Tímto prvkem se v místě nabíjení zvyšuje počet kontaktních bodů mezi sběracími lištami sběrače a trolejovým drátem ze dvou na čtyři a lze tak zvýšit nabíjecí proud na cca 350 A, což znamená i zkrácení nabíjecího času.

Související novinky
Sdílejte