Škoda 2024

První vlak z Číny do Londýna v cíli


publikováno 18. 01. 2017 22:13


Dne 18. 1. 2017 dorazil do londýnského terminálu Barking vlak, který dne 1. 1. vyjel z čínského Yiwu. Železniční přepravy z Číny do centrální Evropy jsou realitou již deset let (dlouhodobě a pravidelně mj. směřují i do Pardubic), v tomto případě se však jedná o premiéru s cílem ve Velké Británii. Překládka kontejnerů se na trase odehrála hned třikrát, kromě změn rozchodu na čínsko-kazašské a bělorusko-polské hranici také v Duisburgu, odkud byla nasazena souprava vozů schválených k průjezdu tunelem pod Lamanšským kanálem. Ze 44 40-stopých kontejnerů, které byly odeslány z Číny, bylo deset určeno pouze do Duisburgu a zbývajících 34 do Londýna. Loženy byly spotřebním zbožím, například taškami, kufry a oblečením, jelikož v současnosti se železniční cesta mezi Čínou a Evropou snaží uplatňovat i v přepravách levného zboží. Organizátorem přepravy byla čínská skupina Yiwu Timex Industrial Investment, ve spolupráci s China Railway International Multimodal Transport, dceřinou společnosti Čínských železnic pro intermodální dopravu, a skupinou InterRail Holding. Vozbu z Malaszewic do Duisburgu zajistilo PKP Cargo, ve zbytku německé části cesty, pro průjezd Eurotunnelem a v navazujícím závěru pak DB Cargo, přes Belgii a Francii ji zajistila společnost B Logistic. Na prvním snímku je ve večerních hodinách dne 16. 1. vlak zachycen ve stanici Hasselt, v čele s lokomotivou 186 217, kterou má B Logistics v nájmu od Alpha Trains Europe. Na druhém snímku je po příjezdu do cíle zachycena bočnice lokomotivy “Class 66” DB Cargo Rail UK, která zajistila přesun do areálu překladiště Barking - symbolicky jsou na ní umístěna loga hlavních zúčastněných společností.
Související novinky
Sdílejte