publikováno 07. 04. 2022 11:17
V noci z 5. na 6. 4. 2022 proběhly s lokomotivou pantografové zkoušky v úseku Hrušovany u Brna - Modřice. Následně jsou na programu funkční zkoušky kompatibility s počítači náprav ve stanici Třebušice a dlouhodobé jízdní zkoušky se speciálním zaměřením na přejíždění mezi úseky s národním vlakovým zabezpečovačem (typu LS) a ETCS Level 2; ty jsou v plánu zejména na Ostravsku, s ojedinělými zajížďkami do jiných lokalit.
Dopravně celý program zkušebních jízd zajišťuje společnost METRANS Rail, což však neznamená žádnou další případnou souvislost, například v podobě záměru nasazovat tyto lokomotivy v běžném provozu. Tento dopravce byl osloven s ohledem na své zkušenosti se zkouškami nových technologií v provozu (zejména ETCS).
Všechny tyto jízdy mají probíhat formou samostatných mimořádných jízd, na nasazení s běžnými vlaky by mohlo dojít pouze ve výjimečných operativních případech. Následně by se tento Dragon měl přesunout ke zkouškám na Slovensko.
Dopravce PKP CARGO má u firmy Newag objednáno celkem 24 strojů této řady, která představuje provedení pro napěťové soustavy 3 a 25 kV. Tyto lokomotivy jsou součástí kontraktu na celkem 31 Dragonů druhé generace, v němž zbylých sedm je řady ET26 (3 160), pouze stejnosměrných, ovšem opatřených modulem Last Mile, které dopravce obdržel již v roce 2020.