publikováno 16. 04. 2024 10:19
Od 15. 4. 2024 je jedna souprava řady 847 nasazována do provozu s cestujícími na trati Havlíčkův Brod - Chrudim - Pardubice. Ještě předtím vykonala dne 14. 4. okružní jízdu bez cestujících v trase Havlíčkův Brod - Žďárec u Skutče - Svitavy - Česká Třebová - Choceň - Týniště nad Orlicí - Hradec Králové - Pardubice-Rosice nad Labem - Žďárec u Skutče - Havlíčkův Brod (čímž možná proběhla v tichosti úplná premiéra výskytu RegioFoxu v Královéhradeckém kraji).
Jde o tutéž jednotku, která byla za účelem zácviku strojvedoucích na Havlíčkobrodsku nasazována již v polovině ledna, tedy 847.007. V druhé polovině března se sem vrátila a nyní je, z téhož důvodu, nasazována v běžném provozu na výše uvedené trati - momentálně je zde v plánu její provoz v pracovních dnech na vlacích 5300, 5303, 5304, 1457, 1462, 5309. Právě na této trati budou RegioFoxy určené pro Pardubický kraj provozovány, dislokovány však budou v Havlíčkově Brodě, společně s vysočinskými. Kromě strojvedoucích z Havlíčkova Brodu se tak nyní školí na nové vlaky také strojvedoucí z Pardubic.
S blížícím se (předpokládaným) ukončením zkušebního provozu řady 847 by tedy mělo brzo přijít i typové schválení, předávání vozidel dopravci a nasazování do běžného provozu. Podle sdělení tiskového mluvčího Pardubického kraje pro ŽM je "zácvik personálu, a tím pádem nasazení jednotky RegioFox na této trati, v současné době plánováno do 10. 5. 2024. Koncem května má dopravce posléze přebírat již "pardubické" jednotky tak, aby nejpozději od 9. 6. 2024 byly jednotky nasazeny do ostrého provozu."