publikováno 07. 11. 2023 15:19
České dráhy si objednaly dalších 30 jednotek řady 847, čímž navýšily rozsah pevných objednávek na 106 kusů. Už počtvrté tak využily rámcovou smlouvu, která zní na maximálně 160 jednotek. Z nyní objednaných jednotek jich 28 zamíří do rakovnického depa a budou obsluhovat tratě v západní části regionu. Od roku 2026 je plánovaný jejich provoz například na tratích Rakovník - Kladno - Kralupy nad Vltavou, z Kralup nad Vltavou do Slaného a Velvar, z Berouna a Zdic do Příbrami a Březnice nebo ze Zadní Třebáně do Lochovic a na některých dalších výkonech především na Rakovnicku. O nasazení zbývajících dvou jednotek bude teprve rozhodnuto. Rozmístění RegioFoxů z předchozích objednávek do jednotlivých krajů jsme uvedli v ŽM 4/23 (str. 32).
Zkušební provoz vozidel řady 847 s cestujícími probíhá na rameni Praha-Smíchov - Beroun - Rakovník, kam jsou denně zpravidla vypravovány tři jednotky ze šestice, pro niž byl zkušební provoz s cestujícími povolen (847.001, 006, 007, 009, 010 a 012). Nedávno byl zkušební provoz povolen pro další dvě soupravy, a to 847.002 a 011, primárně k ověření přechodů mezi tratěmi se stacionární částí ETCS a bez ní. Povolen byl zkušební provoz nejprve bez cestujících a v nejbližší době by měly (resp. min. jedna z nich) přejít do zkušebního provozu s cestujícími.
Pro neelektrifikované tratě ve východní a jižní části Středočeského kraje plánují České dráhy nabídnout moderní bezbariérové vlaky v podobě vozů RegioShuttle RS 1 (u ČD označené jako RegioSpider), pořízených od německých dopravců. Na tratě Středočeského kraje jich zamíří celkem 34. První z nich budou uvedeny do provozu už ve druhé polovině roku 2024.