publikováno 27. 10. 2022 14:26
Ta je navíc jedním z Eurosprinterů, které Akiem letos odkoupil z poolu MRCE. Lokomotiva následně přejela ze závodu Alstom Kassel do ČR a bude využita pro holdingové aktivity, především pro vlastní provoz sesterské společnosti EP Cargo.
Po vypršení leasingového kontraktu na několik desítek lokomotiv s bankou Sumitomo Mitsui Banking Corporation (SMBC) se pool MRCE rozhodl tento kontrakt neprodloužit a banka tak musela najít nového uživatele, jímž se nakonec stal pool Akiem. V první vlně se to týká 37 lokomotiv typu ES64F4 (včetně 14 strojů ve verzi VM, vybavené zabezpečovačem MIREL VZ1), jejichž nákup Akiem oznámil v závěru června 2022. Nyní se již tyto stroje začínají čím dál více objevovat v barvách poolu Akiem.
V další vlně pak SMBC hledá provozovatele pro 54 lokomotiv řad 182 (Taurus), 185 (TRAXX) a 189 (Eurosprinter), jejichž leasing by měl skončit příští rok. MRCE, jež je v zásadě nástupcem někdejšího poolu Siemens Dispolok (který společnost Mitsui Rail Capital Europe převzala v roce 2006), tehdy průkopníka pronájmů moderních elektrických lokomotiv v Evropě, tímto přijde o většinu z parku strojů tohoto typu.
LokoTrain měl lokomotivu 189 840 v nájmu již dříve, ale ještě od MRCE. Od Akiemu si začal lokomotivy najímat v loňském roce (viz ŽM 7/22, str. 5).