publikováno 15. 12. 2022 20:22
Jak jsme předeslali o den dříve, po lokomotivách pro RegioJet přejelo z Kasselu do ČR dne 15. 12. 2022 také pět nových strojů TRAXX3 MS pro ČD Cargo. Stroje 388.012 - 016 vyjely dopoledne vlastní silou z Kasselu a před 20. hodinou přejely státní hranici, následně míří do PJ Ústí nad Labem.
Dodávky lokomotiv tohoto typu pro ČD Cargo jsou tímto na nějaký čas poslední - dopravce počítá s dalšími exempláři až v druhém pololetí 2025 (více viz ŽM 11/22, str. 5). Nejbližšími dalšími dodávkami moderní trakce do vlastního stavu vozidel v parku tohoto dopravce by tak již v prvním čtvrtletí 2023 měly být dva stroje Vectron AC s Diesel Power Modulem (DPM).
Trojice nových TRAXXů RegioJetu dorazila do Prahy po půlnoci 15. 12. 2022 a ještě týž den byly všechny nasazeny do Veřejné přípřežní a postrkové služby (VPS) na Vysočině. Jejich dodávka vytrhla RegioJetu trn z paty, neboť lokomotivy TRAXX3 nelze provozovat na hlavních tazích v Rakousku a tímto se z VPS uvolnily Vectrony. Čtyři z pěti strojů od ELL však bude RJ na základě dřívějšího rozhodnutí (po dlouhé době nájmu) brzy vracet, podle momentálního plánu dva s koncem roku 2022 a další dva postupně do konce února 2023. Poté by měl RegioJet mít v nájmu již jen dva Vectrony, jednoho od ELL a jednoho přes CZTrain (který je ovšem přepronájmem rovněž od ELL).