publikováno 03. 06. 2021 01:51
Mnoho podrobností o tomto dosud utajovaném vlaku zatím není známo, dopravce i výrobce bližší informace neposkytují. Pouze vedení evropské pobočky CRRC se vyjádřilo, že i přesto, že v roce 2019 bylo po „souboji“ firem CRRC a Stadler objednáno 15 jednotek KISS, jednání se společností WESTbahn stejně nebyla přerušena.
Jejich výsledkem je zakázka na čtyři šestivozové soupravy s maximální rychlostí 200 km/h a trakční výzbrojí pro napětí 25 kV 50 Hz a 15 kV 16,7 Hz. Ty budou WESTbahnu poskytnuty formou leasingu, jenž bude zahájen po schválení vozidel do provozu; k tomu by mělo podle CRRC dojít v létě nebo na podzim 2023. První z těchto vlaků by měl přijet do Evropy koncem tohoto léta a testován bude ve Zkušebním centru VUZ Velim.