Škoda 2024

Třinecké železárny přecházejí na technologii Innofreight


publikováno 02. 02. 2023 20:24


Třinecké železárny zahájily zkušební přepravy železné rudy s použitím techniky Innofreight, s čímž současně uvedly do zkušebního provozu stacionární vykládkové zařízení, nově vybudované ve svém závodě pro tento účel.

Část přeprav tak přešla ze standardních vysokostěnných vozů do soupravy 15 článkových 2x 30‘ InnoWaggonů se 60 MonTainery verze XML o délce 15 stop, objemu 27 m3, s vlastní hmotností 2,3 t a nejvyšší ložnou hmotností 35,7 t (celkem tedy 38,0 t). To znamená nejvyšší ložnou hmotnost na jeden InnoWaggon 142,8 t. V tomto případě činí vlastní hmotnost InnoWaggonu se čtyřmi MonTainery 36,2 t, což by znamenalo teoretickou ložnou hmotnost až 143,8 t při 22,5 t/n, takž rozhodující je ovšem výše uvedená ložná hmotnost MonTainerů. Reálně pak je s ohledem na technologii překládky loženo okolo 138 t na jeden InnoWaggon. První ložená souprava přijela do Třince dne 31. 1. 2023. Během února a března budou v rámci ověřování procesů nakládky, přepravy a vykládky přibývat další a k 1. 4. 2023 by měl být spuštěn běžný provoz, s nasazením dvaceti souprav. Celkem 290 InnoWaggonů a 1 160 MonTainerů pro tento účel pořídila společnost Budamar Innovations (společný podnik skupin Budamar Logistics a Innofreight), od níž si je ZSSK CARGO najímá. Dopravci vlaků jsou nadále ZSSK CARGO na slovenském území a ČD Cargo na českém.

Pro Innofreight jde tak v ČR o páté stacionární vykládkové zařízení, po instalacích v papírnách Mondi Štětí a elektrárnách v Opatovicích nad Labem, Chvaleticích a Mělníku.

Související novinky
Sdílejte