publikováno 04. 06. 2020 11:56
Dosažení možnosti provozu v Maďarsku pro kompletní flotilu Vectronů ČD je realizováno s ohledem na záměr přímé vozby páru EC 172/173 “Hungaria” Budapest - Hamburg těmito lokomotivami od prosince 2020. Tento plán však není jistý, protože s ohledem na výluky na 1. koridoru a z nich plynoucích prodloužení jízdních dob zatím ani není jisté, že bude přímý vlak Budapest - Hamburg zachován a že nedojde v Praze k roztržení jeho trasy na dvě vozební ramena.
Jak jsme předeslali již v ŽM 4/20 (str. 11), Vectrony by se v čele EC vlaků od ČR na Budapešť každopádně v JŘ 2021 objevit měly. Na základě záměru ÖBB vést vlaky EC 104/105 bez přeřahu na rakousko-české hranici by s ohledem na optimální využití lokomotivy měla být do téhož oběhu lokomotiv řady 1293 ÖBB zařazena i vozba spojů EC 130/131 mezi Bohumínem a Budapeští.
Aktuálně pak ZSSK zvažuje - již během letošního roku - nahradit svými (resp. od S Rail Lease najatými) Vectrony řadu 350 na rameni Praha - Budapešť.