publikováno 09. 11. 2021 14:21
Zároveň s tím byla potvrzena první pevná zakázka na 23 souprav (viz ŽM 3/19, str. 24 - 25), přičemž první vlak by měl být dodán tak, aby mohl zahájit provoz v prosinci 2023. Soupravy Talgo 230, kde číslice značí maximální rychlost, budou mít 16 vložených vozů a řídicí vůz a jejich délka včetně lokomotivy má činit cca 255 m.
Ze strany DB se jim dostalo pracovního označení ECx, což je obdobné jako dříve používané označení ICx, zpočátku zavedené pro současné vysokorychlostní jednotky ICE 4. Lokomotivy budou postaveny na bázi (proto)typu TRAVCA se dvěma kabinami strojvedoucího.
Na původně prezentovaném designu od té doby společnosti DB i Talgo výrazně zapracovaly a zde vyobrazený nový vzhled se zřetelně odlišuje od dřívějších návrhů. Zároveň bude prozatímní název ECx změněn na ICE L, což vyjadřuje nízkou podlahu (low floor).