Škoda 2024

ČD převzaly poslední Vectron od RSL


publikováno 08. 10. 2024 17:06


Leasingová společnost RS Lease dne 8. 10. 2024 oficiálně předala Českým drahám do užívání poslední z 50 Vectronů, které si dopravce objednal do nájmu. Michal Krapinec, generální ředitel ČD, uvádí: „Převzetí padesáté lokomotivy od leasingové společnosti RS Lease představuje jeden z významných milníků v obnově našeho lokomotivního parku. Umožní nám zahájit plný provoz pod dohledem ETCS od 1. ledna 2025 na vybraných úsecích koridorů, obsloužit mezistátní linky až do jejich cílových stanic a nahradit většinu dosluhujících starších lokomotiv. V cílovém stavu, po dodání 50 lokomotiv Siemens Vectron na rychlost 230 km/h, které jsme si u firmy Siemens Mobility přímo objednali, budeme provozovat více než stovku těchto nejmodernějších evropských lokomotiv“.

Tibor Čunderlík, ředitel RS Lease, dodává: „Spolupráci s Českými drahami jsme začali v roce 2021 dodáním prvních 6 kusů. Následoval rok 2022 s dodáním 10 kusů a rok 2023, ve kterém jsme ČD pronajali 12 lokomotiv. Sérii završujeme letos, kdy jsme Českým drahám odevzdali do provozu celkem 22 kusů. Ve spolupráci se servisními partnery, přičemž jedním z nich jsou i ČD, zabezpečujeme komplexní údržbu těchto lokomotiv. O jejich intenzivním využívání svědčí i fakt, že stroje dodávané v roce 2021 dosahují v těchto dnech už 1 milionu najetých kilometrů“.

ČD tak nyní disponují celkem 61 Vectrony - kromě těch od RSL je to deset strojů od poolu ELL a jeden vlastní Vectron (193 902). Nadále jsou dočasně některé z nich  poskytnuty dceřiné společnosti ČD Cargo, podle informace ČD jde nyní dokonce o deset strojů. ČD tímto do zahájení výhradního provozu pod dohledem ETCS ještě využívají ty lokomotivy, jež následně vyřadí, ale které ještě mají daleko do dosažení proběhu pro periodickou opravu vyššího stupně.

V GVD 2025 budou ČD turnusovat 49 Vectronů, jež denně ujedou více než 47 000 km. Vedle vnitrostátních linek budou obsluhovat také mezistátní spoje, v jejichž čele pojedou například do Hamburku, Kielu, Varšavy, Košic, Žiliny nebo do Budapešti. Po nasazení ComfortJetů na linku "Vindobona" vyrazí i do Vídně a Grazu. V běžném provozu budou jezdit rychlostí až 200 km/h. Pořízení Vectronů umožní postupně vyřadit lokomotivy řad 151 a 371 a na trati z Prahy do Budapešti nahradit také lokomotivy řady 380.

Související novinky
Sdílejte