publikováno 09. 04. 2021 23:48
Současně tak Správa železnic zahájila v úseku Brno-Maloměřice - Havlíčkův Brod - Kutná Hora poskytování tzv. veřejné přípřežní a postrkové služby (VPS), kterou na základě vítězství v předmětné soutěži zajišťuje společnost RegioJet čtyřmi lokomotivami Vectron.
Služba je k dispozici primárně pro tranzitní vlaky, jež byly do dubnové změny pravidelně trasovány přes Českou Třebovou, a dále pro vlaky zaváděné přes Havlíčkův Brod v režimu ad hoc.
S ohledem na dosud provedená a vyhodnocená měření může být jiným dalším trakčně činným vozidlem na příslušném vlaku opět pouze Vectron (viz ŽM 10/20, str. 20). Pokud s vlakem, který potřebuje postrk nebo přípřež, přijela lokomotiva jakéhokoliv jiného typu než Vectron (i starších řad československé produkce), musí tato pokračovat jako nečinná a k vozbě vlaku lze v předmětném úseku využít pouze lokomotivy VPS, reálně většinou tedy ve dvojicích.
Během prvních tří dnů (6. - 8. 4.) byla tato služba využita mnoha různými dopravci zhruba 25x (z toho ovšem 6. 4. pouze dvakrát), když je samostatně počítáno i použití dvakrát pro jeden vlak ve dvou různých úsecích nebo současné použití dvou lokomotiv VPS na jednom vlaku (i k těmto případům dne 8. 4. již došlo).