publikováno 20. 06. 2022 13:29
Šlo o první využití těchto nemotorových jednotek na trase na Slovensko (i do zahraničí vůbec). Stalo se tak ale v důsledku technického problému, který zabránil nasazení plánované běžné soupravy. Vlak doprovázelo více mimořádností: na zhruba 50minutovém zpoždění v cílové stanici se podílel opožděný odjezd z Prahy, nasazení řady 363 místo 151 (a tedy s nejvyšší rychlostí 120 km/h místo 160 km/h) a opakovaná mimořádná zastavení po spuštění rychlobrzdy vlakovým zabezpečovačem.
Kvůli nedostatku provozuschopných lokomotiv řady 151 v současnosti ČD nasazují na její výkony dva stroje řady 363 ČD Cargo. Tento stav nesouvisí s aktuálním tématem ECM (resp. jen částečně a nepřímo), ale zejména s nedostatkem dvojkolí u DPOV, znemožňujícím dokončení periodických oprav.
Právě na vlacích EC 141/140 plánovaly ČD pravidelně nasazovat soupravy InterJet od nedávné červnové změny jízdního řádu, nakonec však byl tento záměr odložen na neurčito, včetně zácviku vlakových čet ZSSK, plánovaného na počátek června. Jak potvrdily i po popisovaném případu, "nasazení na EC 141 bylo zcela výjimečné, s provozem InterJetu se tam v současnosti nepočítá". Důvod nechtěly České dráhy komentovat, mělo by však jít o administrativní záležitost omezující nasazení InterJetů.